Як підготувати будинок до продажу: 5 порад від оцінювачів

Як підготувати будинок до продажу

Іноді щоб продаж будинку зрушив з мертвої точки, потрібно просто використовувати закони дизайну, що дозволяють і переваги підкреслити, і недоліки приховати. Читайте нашу статтю, щоб отримати пораду оцінювача, яка допоможе швидко та вигідно продати саме ваш будинок.

Упорядковуємо зовнішній вигляд

Перше враження дуже важливе – покладіть садову доріжку, якщо раніше руки до цього не доходили. Переконайтеся, що хвіртка виглядає привітно, і обов’язково освіжіть фарбу на дверях і вікнах зовні. Адже зовнішній вигляд будинку має таке значення, як і внутрішній. А може навіть і більше. Заберіть все зайве з очей геть: інструменти – в гараж, іграшки – в дитячу, дрова – в акуратну лінивку. І навіть кілька квітучих кущів зроблять бажаний ефект – гості вирішать, що рослини були тут завжди, навіть якщо ви посадили їх напередодні.

Створіть враження такого способу життя, який є оптимальним для вашого будинку і для місця, де він знаходиться. У районі тихо та спокійно? Повісьте гамак у дворі, навіть якщо самі не любите неробства. Поруч озеро? Поставте вудки “на очах”.

Інтер’єр: оновлюємо та чинимо

Ми розуміємо, що капітальний ремонт не входить до ваших планів. Але зараз саме час підновити все те, що може злякати покупця. Скрипить підлога? Вирівняйте або хоча б покладіть килим. Протікають крани? Відремонтуйте їх і переконайтеся, що комунікації будинку в порядку, на це насамперед звернуть увагу запрошені оцінювачі при визначенні реальної ринкової вартості будинку для покупців та згодом для нотаріуса.

Чи добре виглядає кухня? Фахівці називають її найціннішою кімнатою: саме її привабливість часто підштовхує угоду. Цінність будинку підвищить заміна старих фасадів меблів, оновлення техніки, навіть просте прибирання — нехай усі поверхні блищать!

Нові речі в інтер’єрі завжди справляють сприятливе враження, навіть якщо це дрібниці. Вкладіть нові штори, дверні ручки або декоративні подушки.

Декор: нейтралізуємо та позбавляємося від особистих речей

Потенційні покупці можуть бути дуже різними людьми, але всім їм хочеться відчути себе у вас як удома. Та уявити власне життя у стінах, де довгі роки жив хтось інший. Завадити цьому можуть і надто яскраві колірні рішення, і загальний надлишок декору, і безліч речей, що відображають особу господаря. Ми маємо на увазі колекції, сувеніри, фото. Нехай інтер’єр буде чистим листом: додайте білого і кремового, позбавтеся речей, якими давно не користувалися. І будьте впевнені, ріелтори, оцінювачі та їхні клієнти заглянуть у ваші шафи, щоб оцінити їх розмір, тому упорядкувати важливо і те, що не на виду.

Додаємо світла

Світло, особливо відбите у глянсових поверхнях і дзеркалах, виконає роботу цілої бригади будівельників — розширить простір. Ну, принаймні візуально. Увечері запаліть камін, якщо він є, щоб покупці переконалися, що він чудово працює. Увімкніть стельові світильники та лампи у темних кутах. І вимийте вікна — брудне скло затримує до 30 відсотків цінного денного світла.

Як підготувати будинок до продажу

Сценографія будинку

Заключний етап підготовки до показів оцінювачі називають staging – постановка, інсценізація. Запаліть ароматичні свічки, а ще краще – випікайте булочки з корицею, цей запах заспокоює і знімає нервову напругу.

Увімкніть тиху музику – класику або джаз. Поставте свіжі квіти на стіл та заваріть каву. Постарайтеся продемонструвати всі переваги вашого житла. Підкресліть чудовий вид із вікон, знявши жалюзі. Приверніть увагу до затишного куточка для читання, “недбало” залишивши там плед та книгу. Будинок, оформлений гармонійно, в якому жили повним та щасливим життям, обов’язково знайде свого нового власника.

Дослідження показують, що нерухомість продається швидше, якщо покупець відчуває аромати розмарину, білого чаю та фігів. А музика, що викликає у будь-якого позитивні емоції, які поширюються і на об’єкт, що розглядається, — це плавний джаз, інструментальні перекладення популярних мелодій і хіти гурту “Бітлз”.

Порада від оцінювача

Чистота та порядок дуже важливі при підготовці будинку до продажу, як і відсутність сторонніх неприємних запахів та шуму. Аромати пирогів і кави завжди піднімають настрій. А от сильні запахи в санвузлах насторожують: тут або щойно милися, або приховують протікання каналізації.

Продумайте оформлення вікон та порогів кімнат – чи не потрапляє сміття зовні? Така банальна річ, як батареї, обов’язково викличе питання: як влаштовані, чи не протікають. Особистих речей на увазі бути не повинно, залиште тільки щось гарне: книги, шалі, витончені чашки, вазу із фруктами чи овочами на кухні. Комори та вбиральні покупці ретельно вивчають — нехай там усе буде на своєму місці.

Хитрість у тому, що потрібно змусити покупця пожити у просторі під час перегляду. Важливо красиво показати всі функціональні особливості типу зручних вимикачів або деталей розумного будинку. А найпривабливіші фотографії виходять, якщо робити їх з максимально увімкненим світлом, коли тільки починає темніти.