Як керувати дроном: інструкція для новачків

дрон

Квадрокоптер – один із найпопулярніших гаджетів останні кілька років. Можна замовити дрон не тільки для власної розваги, а й для використання в професійній сфері, наприклад, відео- та фотозйомки.

Політ на дроні, принаймні як хобі, не вимагає особливих навичок і досить інтуїтивний. Однак слід підходити до процесу відповідально, щоб не наражати себе та інших на небезпеку або фінансові втрати. Ось чому ми підготували цей короткий посібник, в якому обговоримо найважливіші принципи управління дроном.

Знайомство з квадрокоптером

Перед першим польотом обов’язково ознайомтеся з пристроєм, елементами управління, налаштуваннями. Прочитайте інструкцію з експлуатації – там ви знайдете багато важливої інформації. Так, вони часто бувають довгими, але витратьте свій час на вивчення.

Щоб керувати коптером безпечно і відповідально, рекомендую заздалегідь дізнатися правила польотів квадрокоптерів у своїй країні/регіоні/місті/районі.

Дрони мають режими, які дають змогу пілоту-початківцю звикнути до керування та безпечно літати, не наражаючи на небезпеку свій пристрій чи будь-кого ще. DJI пропонує режим, що обмежує висоту і швидкість.

Як керувати квадрокоптером

Більшість пристроїв (DJI Mavic, Phantom, Spark) використовують стандартну систему управління, що складається зі стіків і кнопок. За зовнішнім виглядом (форма і розмір) деякі контролери/передавачі можуть відрізнятися, але основні елементи управління одні й ті самі.

Натискання на лівий джойстик вгору змушує дрон злітати, вниз – опускатися, вліво і вправо – повертати вліво і вправо відповідно.

Правий джойстик контролює напрямок або рух. Натискаючи правий стік вгору, вниз, вліво і вправо, ми переміщуємо пристрій вперед, назад, вліво і вправо відповідно.

Є ще кнопки, що дають змогу керувати камерою. Використовуйте їх для фотозйомки, запису відео, нахилу або переміщення камери та доступу до меню.

Система управління інтуїтивно зрозуміла. Просто запам’ятайте, яка сторона коптера – лицьова, а яка – задня. Для більшої безпеки тримайте його в режимі GPS під час польоту, щоб у разі зупинки важелів керування дрон зависав і зберігав своє положення.

Підготовка до польоту

Перед польотом перевірте правильність роботи двигунів і стан пропелерів і підготуйте пристрій відповідно до інструкції. Пропелери не повинні мати тріщин або перегинів, оскільки це збільшує ризик їх пошкодження в польоті. У такій ситуації коптер впаде – пристрої з чотирма гвинтами не можуть літати з трьома.

Відкалібруйте компас. Крім того, калібрування слід виконувати, якщо новий злітний майданчик розташований на відстані 100 км або більше, або якщо додаток пропонує це зробити.

Переконайтеся, що є хороша відправна точка – не злітайте з балкона, під деревом або під іншими об’єктами. Чому? Тому що, якщо ви втратите зв’язок, дрон за замовчуванням повернеться на місце зльоту і почне приземлятися на дерево.

Під час зльоту з човна пам’ятайте, що він рухається по воді, і як можливу точку повернення потрібно вказати поточне положення (на основі сигналу GPS від телефону/апарата). Якщо дрон оснащений системою VPS (Vision Positioning), її необхідно вимкнути, що відключить нижню допоміжну систему для точного зависання.

Одразу після зльоту перевірте правильність керування – летіть трохи вперед, назад, вліво і вправо. Приземліться, якщо помітите будь-які відхилення від норми. Пропелери не повинні рухатися вгору і вниз.

Поради з безпеки

  1. Зніміть фіксатор кардана. Обов’язково знімайте фіксатор кардана перед польотом. Він призначений тільки для транспортування.
  2. Не літайте вдома. Найпоширеніша помилка пілотів-початківців. Здійснюйте перші польоти в безпечному, просторому місці далеко від житлових і комунікаційних зон. Обирайте місце, де не буде перешкод. Вдома можна тільки перевірити правильність роботи камери та застосунку.
  3. Не зберігайте батарею розрядженою. Якщо залишити акумулятор у розрядженому стані, це скоротить термін його служби та продуктивність акумулятора. Просто зарядіть акумулятор після використання.
  4. Низька температура впливає на продуктивність. При зниженні температури продуктивність батареї знижується, що скорочує час польоту. Також слід враховувати, що на великих висотах температура повітря буде нижчою, а вітер – сильнішим.