Квадрокоптер – один із найпопулярніших гаджетів останні кілька років. Можна замовити дрон не тільки для власної розваги, а й для використання в професійній сфері, наприклад, відео- та фотозйомки.
Політ на дроні, принаймні як хобі, не вимагає особливих навичок і досить інтуїтивний. Однак слід підходити до процесу відповідально, щоб не наражати себе та інших на небезпеку або фінансові втрати. Ось чому ми підготували цей короткий посібник, в якому обговоримо найважливіші принципи управління дроном.
Знайомство з квадрокоптером
Перед першим польотом обов’язково ознайомтеся з пристроєм, елементами управління, налаштуваннями. Прочитайте інструкцію з експлуатації – там ви знайдете багато важливої інформації. Так, вони часто бувають довгими, але витратьте свій час на вивчення.
Щоб керувати коптером безпечно і відповідально, рекомендую заздалегідь дізнатися правила польотів квадрокоптерів у своїй країні/регіоні/місті/районі.
Дрони мають режими, які дають змогу пілоту-початківцю звикнути до керування та безпечно літати, не наражаючи на небезпеку свій пристрій чи будь-кого ще. DJI пропонує режим, що обмежує висоту і швидкість.
Як керувати квадрокоптером
Більшість пристроїв (DJI Mavic, Phantom, Spark) використовують стандартну систему управління, що складається зі стіків і кнопок. За зовнішнім виглядом (форма і розмір) деякі контролери/передавачі можуть відрізнятися, але основні елементи управління одні й ті самі.
Натискання на лівий джойстик вгору змушує дрон злітати, вниз – опускатися, вліво і вправо – повертати вліво і вправо відповідно.
Правий джойстик контролює напрямок або рух. Натискаючи правий стік вгору, вниз, вліво і вправо, ми переміщуємо пристрій вперед, назад, вліво і вправо відповідно.
Є ще кнопки, що дають змогу керувати камерою. Використовуйте їх для фотозйомки, запису відео, нахилу або переміщення камери та доступу до меню.
Система управління інтуїтивно зрозуміла. Просто запам’ятайте, яка сторона коптера – лицьова, а яка – задня. Для більшої безпеки тримайте його в режимі GPS під час польоту, щоб у разі зупинки важелів керування дрон зависав і зберігав своє положення.
Підготовка до польоту
Перед польотом перевірте правильність роботи двигунів і стан пропелерів і підготуйте пристрій відповідно до інструкції. Пропелери не повинні мати тріщин або перегинів, оскільки це збільшує ризик їх пошкодження в польоті. У такій ситуації коптер впаде – пристрої з чотирма гвинтами не можуть літати з трьома.
Відкалібруйте компас. Крім того, калібрування слід виконувати, якщо новий злітний майданчик розташований на відстані 100 км або більше, або якщо додаток пропонує це зробити.
Переконайтеся, що є хороша відправна точка – не злітайте з балкона, під деревом або під іншими об’єктами. Чому? Тому що, якщо ви втратите зв’язок, дрон за замовчуванням повернеться на місце зльоту і почне приземлятися на дерево.
Під час зльоту з човна пам’ятайте, що він рухається по воді, і як можливу точку повернення потрібно вказати поточне положення (на основі сигналу GPS від телефону/апарата). Якщо дрон оснащений системою VPS (Vision Positioning), її необхідно вимкнути, що відключить нижню допоміжну систему для точного зависання.
Одразу після зльоту перевірте правильність керування – летіть трохи вперед, назад, вліво і вправо. Приземліться, якщо помітите будь-які відхилення від норми. Пропелери не повинні рухатися вгору і вниз.
Поради з безпеки
- Зніміть фіксатор кардана. Обов’язково знімайте фіксатор кардана перед польотом. Він призначений тільки для транспортування.
- Не літайте вдома. Найпоширеніша помилка пілотів-початківців. Здійснюйте перші польоти в безпечному, просторому місці далеко від житлових і комунікаційних зон. Обирайте місце, де не буде перешкод. Вдома можна тільки перевірити правильність роботи камери та застосунку.
- Не зберігайте батарею розрядженою. Якщо залишити акумулятор у розрядженому стані, це скоротить термін його служби та продуктивність акумулятора. Просто зарядіть акумулятор після використання.
- Низька температура впливає на продуктивність. При зниженні температури продуктивність батареї знижується, що скорочує час польоту. Також слід враховувати, що на великих висотах температура повітря буде нижчою, а вітер – сильнішим.